Fan page

Da-ne un plus !

Transportul a devenit, din cauza crizei financiare un subiect foarte dezbatut de majoritatea transportatorilor deoarece s-au inchis foarte multe firme pe motiv de faliment dar si a problemelor climatice, care le-au dat batai de cap seferilor ba fiind prea multi nameti sau calduri insuportabile.

Pe langa toate acestea, transportatorii mai sunt nemultumiti si din cauza amenzilor uriase care spun ei sunt concepute pentru tot felul de aberatii: de placute, de cartoane şi de culoarea anvelopelor sau a benei.

Obiectivele legiuitorilor ar trebui sa fie concurenta loiala, legalitatea, siguranta, confortul şi accesibilitatea la serviciile de transport. Nu faptul ca autovehiculul n-are toate anvelopele de aceeasi culoare".

Oficialii Ministerului Transporturilor s-au gandit sa modifice anumite prevederi legislative privind cuantumul amenzilor şi a numarului incalcarilor pentru care se aplica, dar proiectul de act normativ este departe de a reflecta discutiile purtate cu patronatele in ultimul an.

Amenzile sunt uriase in comparatie cu veniturile şi nivelul de dezvoltare al economiei. In Bulgaria, amenda maxima pentru incalcari grave este 1.500 leva (aproximativ 800 euro), in timp ce la noi se ridica la 18.000 lei (aproximativ 4.000 euro), adica de cinci ori mai mari. Noi am solicitat reducerea acestora cu cel putin 50%, dar Ministerul Transporturilor propune o diminuare cu doar 20%", a declarat, pentru Curierul Naţional, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).

Amenzile, reduse cu aproximativ 20%, fata de 50% cat au cerut transportatorii astfel: cuantumul amenzilor contraventionale pentru cele trei categorii de incalcari a fost diminuat de la 14.000 - 18.000 lei la 10.000 - 14.000 lei pentru încalcarile foarte grav, de la 8.000 - 12.000 lei la 6.000 - 8.000 lei pentru incalcarile grave şi de la 3.000 - 6.000 lei la 1.000 - 3.000 lei pentru incalcarile minore.

De la inceputul anului trecut si pana in prezent, transportatorii au trimis autoritatilor din Romania si celor de la nivelul UE nu mai putin de 120 de sesizari, dintre care 57 numai anul acesta. Totodata, au mai cerut Ministerului Transporturilor introducerea unor dispozitii de sanctionare si pentru transportatorii straini care savarsesc abateri pe teritoriul Romaniei, astfel incat sa se elimine discriminarea atat in tara noastra cat si in alte state fiind o egalitate in acest sens.

S-au constatat pierderi foarte mari in luna februarie 2012, generata de inchiderea justificata sau nu a drumurilor, pierdere care a ajuna la 200 milioane de euro.Cele 3 saptamani in care drumurile au fost inchise din cauza vremii foarte aprige au facut obiectul unei pierderi in toata economia  nationala, deoarece companiile nu au mai putut efectua exporturile.